شاهکارهای تلاوت استاد عبدالباسط

﴿إِنَّ هَـٰذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا﴾
در این وبلاگ صرفاً شاهکارهای تلاوت استاد عبدالباسط معرفی شده و با بهترین کیفیت در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود.

طبقه بندی موضوعی

حجرات و حاقة - مصر مسجد شافعی 1961

يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵ ق.ظ

نسخه‌ی عالی از این تلاوت زیبا رو می‌تونید از اینجا دانلود کنید. این تلاوت مقاطع بسیار زیبای زیادی داره.

دانلود حجرات 18-1 و حاقة 18-1 - مصر مسجد شافعی 1961


مقاطعی از این تلاوت
حجرات - آیه 7
وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإِیمَانَ وَزَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ وَکَرَّهَ إِلَیْکُمُ الْکُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْیَانَ
حاقة - آیه 7
سَخَّرَهَا عَلَیْهِمْ سَبْعَ لَیَالٍ وَثَمَانِیَةَ أَیَّامٍ حُسُومًا فَتَرَى الْقَوْمَ فِیهَا صَرْعَىٰ کَأَنَّهُمْ أَعْجَازُ نَخْلٍ خَاوِیَةٍ
اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد

 

نظرات  (۴۹)

سلام به روی چشم ممنون از شما
سلام آقا مرتضی عزیز طاقت نیاوردم دوباره برگشتم چون فقط شما هستی که به ایمیل من جواب میدی خواستم دوباره با کمک شما نسخه های بی کیفیت استاد عبدالباسط رو اصلاح کنم بازم ازشما پوزش میطلبم دو تلاوت از استاد عبدالباسط دارم که ایشون سوره های نمل و یاسین رو تا آخر میخونن نمیدونم نسخه اصلی هستن یانه این دوتا تلاوت رو مثل سوره یوسف که خدمتتون عرض کردم تلاوت های صوتی بودن با فرمت تصویری در قالب پخش آیات این سوره اکوی زیادی داره و به نظرم صدای استاد رو تغییر دادن به MP3 تبدیلشون کردم  و گذاشتمشون توی تلاوتهای استدیویی مصر دهه 1960 میلادی اگه نسخه اصلیشون رو پیداکنی که توی همین حس و حال توی همین سال مکان و همین استدیو باشه دستت به هرچی بخوره طلا بشه برای این دو تا تلاوت لینک درست کردم اگر براتون ممکن باشه دانلودشون کنید تا بشنوید کدوم تلاوت ها مد نظرم هست باور کنید هر وقت سوره نمل رو گوش کردم گریه کردم                                                                     http://s8.picofile.com/file/8319864634/%D8%B9%D8%A8%D8%AF_%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B7_%D8%B9%D8%A8%D8%AF_%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%85%D8%AF_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%80%D9%85%D9%80%D9%84_%D9%86%D8%B3%D8%AE%D8%A9_%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%B9%D8%A9_%D8%A3%D8%A8%D8%AF%D8%B9_%D9%81%DB%8C%D9%87%D8%A7_%D8%A7%D9%84%D8%B4%DB%8C%D8%AE_%DA%A9%D9%84_%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B9_.mp3.html                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     http://s8.picofile.com/file/8319865918/%D8%B9%D8%A8%D8%AF_%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B7_%D8%B9%D8%A8%D8%AF_%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%85%D8%AF_%D9%85%D9%86_%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%B1%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A9_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%A9_%DB%8C%D9%80%D8%B3_%DA%A9%D9%80%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A9.mp3.html                      
پاسخ:
سلام. حجم فایلهای ارسالی خیلی زیاده و برام دانلودشون مقدور نیست.
به هر حال میتونید از صفحه مکتبة الشاملة که براتون ارسال کردم قسمت تلاوت های استودیویی رو مشاهده کنید. احتمالا فایلی که فرستادید از چند تلاوت تشکیل شده و به صورت کامل دراومده. چون استاد این سوره ها رو به صورت کامل تلاوت نکردن.
سلام جناب انجم عزیز اون دوتا تلاوتی که قبلا درخواست کردم گرفتم استاد عبدالباسط آدم رو به پرواز در میاره سوره اسرا که گفتم مفقوده و در پاکستان اجرا شده کاملا اشتباه هستش آفریقای جنوبی ژوهانسبورگ 1981 است و تلاوت حاقه تکویر و قدر استان جرجا شهر سوهاج کشور مصر فقط اول تلاوت مفقوده توی این دو تا تلاوت استاد رو با جان و دل تشویق میکنن مخصوصا یک کودک که با تمام شور و اشتیاق فریاد می کشه الله اکبر صلوا علی النبی سوره اسرا آفریقا جنوبی که اصلا گفتن نداره دیونتون میکنه اگه گوش کنید یک فرشته به تمام معنا  که با خوندن قرآن آدم از زیبایی تلاوتش گاهی با دست زدن تشویق میکنه گاهی با گریه کردن گاهی با فریاد زدن الله الله گفتن و گاهی با خندیدن عبدالباسط رو تشویق میکردن باور کنید با شناختی که از عبدالباسط پیدا کردم زندگیم روز به روز  میشه و غم و ناراحتی هایی که گاهی اوقات برام پیش میاد از بین می رن عبدالباسط برای تمام مردم جهان یک هدیه و یک معجزه بزرگ بود به قول دایی ایشان ابوالعینین شعیشع اگر عبدالباسط به شمال جنوب شرق و غرب مسافرت نمی کرد ما هرگز نمی توانستیم بفهمیم که در تمام کشور های دنیا مسلمان هست هرچند که در ظاهر مسیحی هستند اما در دلشان نوری از مسلمانی وجود دارد همیشه برایتان دعا میکنم هر ذره خدمتی که به این بنده حقیر میکنید توشه ای باشد برای سفر آخرتتان آمین یا رب العالمین
سلام جناب انجم چن تا تلاوت از استاد عبدالباسط در شرکت موریفون 1980بهم  بدید قمر و رحمن نازعات عبس  تکویر 
سلام جناب انجم میشه از سوره مدثر و قیامه 1954 فقط نسخه عبد الرحمن شعلان رو بهم بدید 
پاسخ:
سلام. خدمت شما
دانلود
سلام آقا مرتضی تلاوتی استدیویی از استاد عبدالباسط دارم که سوره رحمن رو میخونن که همراه با اکو هستش و راستشو بخواین  این اکو نه کم هست نه زیاد و کاملا به جاست  و صدای استاد رو زیبا تر هم میکنه آیات 1 تا 72 رو میخونن با صدایی حزین و بسیار غم آلود که در رادیو سوریه دهه 50 میلادی اجرا کردند با تجوید مثال زدنی زیبا و صدایی رسا همچون رعد و برق آسمان که ناقص بودنش برای همه ما ناامید کننده است استاد از اول سوره رحمن شروع میکنن و گویا تا آخر خوانده اند اما به صفحه آخر که می رسند در عبارت فیهن خیرات حسان تلاوت ناقصه ببینید اگر کاملش منتشر شده بزارید اما گمان نکنم کاملش باشه اگر نه که بیخیال ولی باور کنید اگر آسمان هم به زمین بیاد این صدا صدای یک فرشته است نه انسان چون واقعا بینظیره خوش به حال ایشان که دو فرشته آسمانی را با چشمان ظاهری دیدند رحم الله فضیله الشیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد
پاسخ:
سلام. نسخه کامل و باکیفیت این تلاوت موجوده اما اونطوری که آقای عبدالهادی ذکر کردند جزء تلاوت های رادیویی مصره.
الرحمن 1-72 رادیو مصر دهه 50
سلام آقا مرتضی مکان تلاوت سوره اسرا رو پیدا کردم استدیو سوریه دهه 50 میلادی ببینید موفق می شید یا نه 
پاسخ:
سلام علیکم. این تلاوت خدمت شما: اسراء 70-87 رادیو سوریه دهه 50
سلام مجدد. در رابطه با نسخه حمرا جواب دادم
http://abduminesm.blog.ir/post/249
سلام و درود فراوان دوست و برادر گرامی مرتضی انجم شعاع عزیز امید و ارم حالتون خوب باشه و از سختی های زندگی به دور باشید از اینکه پیوسته به شما زحمت میدم عذر خواهی میکنم ببینید میتونید از استاد محبوبمان عبدالباسط آیاتی از سوره مریم پیدا کنید که غیر از آیات 1 تا 26 یا 1 تا36  رو خونده باشن هرچند که عبدالباسط این آیات رو به زیبایی هرچه تمام تر در مجالس مختلف اجرا کردند اما ببینید موفق می شید آیات جلوتر سوره مریم رو از ایشون پیدا کنید که تنوع بشه البته به غیر از تلاوت استدیویی رادیو جده و همچنین اگر براتون مقدور باشه یه تلاوت از سوره اسرا از استاد موجوده که دو فراز مشهور داره وننزل من القرآن ما هو شفا و رحمه للمومنین و لا یذید الظالمین الا خسارا و یه آیه دیگه وقل جا الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا که به نظرم باید استدیویی باشه اگر ممکنه تلاوت کامل سپاس گزارم  
پاسخ:
سلام به شما دوست عزیز آقای امیرمحمد
از سوره مریم آیات مورد نظرتون، یک مورد از ختم ارباع هست از آیه 59 تا آخر و آیات 1-16 طه. دانلود
یک تلاوت استودیویی از دهه 50، آیات 22-62. دانلود
یک تلاوت از رادیو سوریه دهه 50، آیات 1-52. دانلود
یک تلاوت در استودیو شرکت موریفون دهه 80، آیات 37-65. دانلود
و از تلویزیون قطر، آیات 40-57 وجود داره. دانلود
در مورد تلاوت اسراء اطلاعی ندارم. اگر دوستان اشاره کنند تلاوت مورد نظرتون کدومه در خدمتتون هستم.
ببخشید. منظورم هپون پست مائده بود
http://abduminesm.blog.ir/post/249
سلام. پست من رو دوباره ملاحظه کنید {اینجا}. فایلی که فرستادید حجمش زیاده و یکی دو بار قطع شد وسطش! ان شا الله فردا دانلودش میکنم و خدمتتون میگم.
پاسخ:
سلام. لینک رو قرار ندادید
سلام شرمنده نفر مایید وقتی دوازده سالم بود اصلا چیزی راجع به قرآن و علومش  نمیدونستم یادم میاد توی همون سن به طور اتفاقی با این شخصیت بزرگ و استاد فریدی مثل این شیخ آشنا شدم وقتی توی کامپیوتر با اینترنت گشت و گذار میکردم با خودم گفتم امیر محمد یه سری هم به قرآن بزن راستشو بخوایید مدت زیادی روی قاریان مختلف فکر کردم که کدومشون  از همه بهتره شاید براتون جالب باشه با خودم گفتم اونی که صداش شبیه بچه پنج ساله اس و وقتی که یه نفر به رحمت خدا می ره این صدا رو توی مراسمات عزاداری و ترحیم پخش میکنن کنجکاو شدم و اسم این ابر مرد تاریخ رو از پدرم سوال کردم پدرم گفت عبدالباسط بعد توی گوگل  سرچش کردم و بعد شروع کردم به جمع کردن فایل های صوتی و تصویری استاد انگار که قند توی دلم آب شده بود بعد از آن تمام تلاوت های استاد رو توی یوتیوب دنبال میکردم که از شدت هیجان وقتی صدای این مرد به گوشم میخورد مست قرآن کریم میشدم و حالا دیگه سایت های قرآنی زیاد شده و همه ما میتونیم ازشون بهره ببریم قرآن کریم فقط برای تقلید و درآوردن ادای قاری یا فقط به عشق الله الله گفتن شنونده نیست وقتی یه قاری رو انتخاب میکنی باید با هاش تا آخر عمر زندگی کنی حالا بعد از گذشت نوزده سال زندگی کردن با استاد عبدالباسط فهمیدم که معنی مفهوم و درک آیات قرآن یعنی چی من نمی گم تقلید میکنم ولی ازش بهره میگیرم هرچند که ایمان ما ذره ای همچون ایمان استاد عبدالباسط نیست و من کی باشم که بخوام از این اسطوره تقلید کنم سبک استاد یکی از فنی ترین و سخت ترین سبک های قرآنی محسوب میشه از شما چه پنهان که بگوئیم هرکس که میگه از عبدالباسط تقلید میکنم دروغی بیش نگفته به قول استاد قرآن باید با قلب آدم خوانده بشه و بهار زندگیش باشه به خدا قسم اگه بهم بگید مرجع تقلید قرآنت کیه میگم تا زمان مرگ فقط عبدالباسط وقتی عبدالباسط روی پل صراط گیر کنه دیگه از من چه انتظاری دارید استاد توی اون دنیا خطاب به یکی از پسراش که در عالم خواب بود میگه پسرم قرآن مرا از رفتن به جهنم حفظ کرد من در آستانه رفتن به بهشت هستم  ولی  یک چیز کم دارم نمی گذارند نزدیک شوم و از من ولایت امیر المومنین علی علیه السلام را میخواهند به نجف برو و از علمای کشور عراق تذکره و یادی از امیر المومنین علی علیه السلام را برایم بیاور که آسوده خاطر به بهشت بروم و سخن آخر این بنده حقیر استاد عبدالباسط در قصر ملک محمد پنجم اسم حضرت علی رو به زبان میارن و اگر این اسطوره قرآنی پادشاه و اکبر القرا عشق به امام حسین رو نداشت اخرین آیه سوره فجر از دهانش در نمی آمد و میتوانست به جای سوره های حشر تکویر و فجر  در آخر سوره شمس را بخواند و مراسم را تمام کند هر وقت از استاد سوال میکردند بهترین تلاوتی که اجرا کردید از نظر خودتان  کدام تلاوت بود استاد همیشه میگفت آن تلاوتی که در کاظمین کشور عراق داشتم و استاد ازبین ای همه شاه کار های بیشمار فقط همین تلاوت را قبول داشتند و از نظر من اسلام محمد شیعه و سنی نداره و اگه استاد میخواست میتونست در خواست و دعوت نامه های مردم عراق سوریه فلسطین و کویت رو که شیعه هستند من از سایر افراد سنی مذهب کشور مصر اطلاعی ندارم ولی راجع به استاد همه چیز کاملا متفاوته با تشکر خسته نباشید  
۱۹ آذر ۹۶ ، ۱۹:۰۴ امیر محمد
سلام خدمت برادر عزیزم مرتضی انجم شعاع گل دو تلاوت میخواستم از استاد عبدالباسط سوره ابراهیم مسجد الاقصی 1965 همون  سوره ابراهیم معروف که تکرار و تاکید استاد از اول تا آخر بر آیات 23 تا 38 زیاده هر کدوم دوبار و پنج بار راجع به تلاوت دوم خدمتتون عرض کنم تلاوت سوره یوسف آیات 1 تا 34 این تلاوت رو زمانی که توی یوتیوب تلاوت های استاد رو مشاهده میکردم اتفاقی پیداش کردم یک شبکه به اسم حب الله پخشش کرده بود البته با تصاویر استاد منتها در قالب تلاوت صوتی مکان اجرای این تلاوت رو عربستان سعودی ذکر کردند که به نظر من کاملا اشتباه ذکر شده تشویق مستمعین شبیه به تشویق های مردم کویت هستش و اینطور برداشت کردم که باید کویت باشه صدای استاد رو هم  به کلی تعبیر دادند  نسخه خیلی بی کیفیتی هم بود ولی خیلی وقته که دارمش ببینید تلاوتی از سوره یوسف هست که با کیفیت و توثیق جدید در کشور کویت با این آیات  وجود داشته باشه 
پاسخ:
سلام به آقای امیرمحمد. خوشحالم که میبینم افرادی مثل شما تشنه شنیدن تلاوت های استاد عبدالباسط هستن.

در مورد تلاوت سوره ابراهیم خدمتتون عرض کنم که دو نسخه از این تلاوت دارم. نسخه ای که آقای عبدالهادی منتشر کردن و دارای کمی اکو هست:
ابراهیم 23-43 مسجدالاقصی 1965 نسخه با اکو
و نسخه دوم که یک نسخه بدون اکو و بکر هست اما متأسفانه از آیه 32 شروع میشه. در تبدیل فایل هم حرفه ای کار نشده، کیفیت صدا از این بهتر هم میتونست باشه. معلوم نیست چه بر سر نسخه اصلی این تلاوت اومده...
ابراهیم 23-43 مسجدالاقصی 1965 نسخه بدون اکو

سوره یوسف آیات 1-34 در کویت اجرا شده و این هم دوتا نسخه میزارم.
نسخه آقای هشام عبدالقادر که آیات ابتدایی اون مفقوده اما کیفیت خوبی داره
یوسف 1-34 کویت 1974
نسخه دوم کاملتره اما باز هم چند دقیقه ابتدایی از تلاوت موجود نیست
نسخه دوم
سلام آقای انجم درخواست تلاوت دارم از استاد عبدالباسط نسخه های اصلی سوره الذاریات رادیو جده عربستان 1951 و سوره مریم مسجد اعلی شهر حما سوریه 1957 نسخه ای که از تلاوت دوم یعنی سوره مریم دارم کیفیت خیلی خوبی داره ولی در اواسط تلاوت گرفتگی صدا داره و کیفیت صدا کمی پایین میاد نمیدونم سایر نسخه های این تلاوت هم همینطور هستند یانه ولی این گرفتگی صدا به نظرم مربوط به خود نوار تلاوته ببینید اگه بقیه هم همین مشکل رو دارن منصرف شید و فقط همون تلاوت اول رو مرحمت کنید 
پاسخ:
سلام خدمت شما
ذاریات 1-51 رادیو عربستان 1951
در مورد سوره مریم، نسخه هایی که من دارم هم همین جوری هستن، البته شاید نسخه بهتری هم موجود باشه
دست تون درد نکنه خوده شه زنده باشید
سلام جناب انجم عزیز امیدوارم شب و روزتان از برکت آیات قرآن کریم در آرامش و عنایت خداوند متعال باشد تلاوتی میخواستم از استاد عبدالباسط از سوره مائده آیات 109 تا آخر کشور کویت از تلاوت های ماه رمضان باشه استاد آیه 116 و اذ قال الله یعیسی ابن مریم اانت قلت الناس اتخذونی و امی الهین من دون الله قال سبحنک رو سه بار تکرار میکنه و در دفعه سوم با پرده صوتی بالا و کشش فراوان سبحانک رو با قدرت بیان میکنن 1974 یا 1976
پاسخ:
سلام بر شما
امیدوارم همین تلاوت مد نظرتون باشه
مائده 109-120 کویت دهه 1970
۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۴:۲۹ امیر محمد
سلام آقای انجم برادر عزیزم امیدوارم هر آنچه که از خداوند طلب میکنید لطف و عنایتش را نسبت به شما دریق نکند تلاوتی میخواستم از  شیخ محبوبمان عبدالباسط سوره طه آیات 1 تا 55 کویت یک تلاوت دیگه هم شبیه به همین هست ولی این تلاوت که خدمت شما عرض کردم استاد در عبارت فقال لاهلهم کسوا انی آنست نارا لعلی یک دفعه پرده صوتی رو بالامی بره و اوج میگیره ببینید موفق میشید یانه سالگرد فوت استاد هم نزدیکه باشد که 9 آذر یادی بکنیم از این اسطوره بی همتا با ذکر فاتحه برای روح بزرگ ایشان و صلواتی بر محمد و آل محمد
پاسخ:
سلام. بفرمایید:
طه 1-55 کویت دهه 1970
۰۲ آذر ۹۶ ، ۱۳:۳۶ امیر محمد
سلام و درود خداوند مهربان بر شما دوست و برادر عزیزم آقای انجم نسخه اصلی تلاوت سوره واقعه تا  آخرمسجد الاقصی 1964از استاد عبدالباسط رو مرحمت بفرمائید و اگر برایتان ممکن باشد سوره واقعه آیات 10 تا 80 کشور کویت 1976
پاسخ:
سلام علیکم
واقعة مسجدالاقصی 1965
از تلاوات کویت تنها این نسخه موجوده که کیفیتش هم عالیه:
واقعه 10-96 انفطار نصر مسد کویت 1974
سلام و درود خداوند مهربان بر شما آقا مرتضی خسته نباشید تلاوتی میخواستم از استاد عبدالباسط سوره لقمان مسجد الاقصی اگر اشتباه نکنم 1956 به نظر من استاد در آیه ومن الناس من یشتری لهوالحدیث لیضل ان سبیل الله بغیر علم به اشتباه لیضل رو جا میندازن و لهو الحدیث بغیر علم میخونن
پاسخ:
سلام. این نسخه کیفیت خوبی داره
لقمان مسجدالاقصی 1957
سلام جناب انجم خسته نباشید دو تلاوت از استاد عبدالباسط میخواهم تلاوت اول سوره اسرا مسجد عتیق بنغازی کشور لیبی 1968 و تلاوت دوم نسخه اصلی سوره های مزمل نبا طارق و فجر مسجد الاقصی 1964 تلاوت دوم که خدمتتون عرض کردم دارمش ولی یک اشکال داره اونم خش خش فراوان بین فواصل مختلف مقاطع است کیفیت صدای خوبی داره و صدای استاد هم کاملا مشخص و واضحه اما کیفیتشو میخوام با سایر نسخه های موجود مقایسه کنم ویا مثلا وقتی استاد به آیات آخر سوره فجر می رسه به نظر من در آیه یا ایتها نفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه بعضی از مقاطع اضافه شده و نهایتا سه مرتبه تکرار میشه ببینید موفق میشید یا نه
سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست و  برادر گرامی جناب انجم شعاع عزیز از اینکه همیشه به این بنده حقیر لطف دارید سپاس گذارم تلاوتی میخواستم از سوره حجرات حاقه و قصار السور در مسجد الاقصی 1964 استاد از آیه 13 سوره حجرات شروع میکنن یا ایها الناس انا خلقکم شعوبا و قبائل لتعارفوا با تشکر 
پاسخ:
سلام خدمت شما دوست عزیز
اینم نسخه ی باکیفیت و بدون اکو از این تلاوت
حجرات حاقه قصارالسور مسجدالاقصی 1964
سلام و خسته نباشید خدمت شما برادر گرامی و مهربان جناب انجم عزیز تلاوت قمر و رحمان و حاقه استاد عبدالباسط رو مرحمت بفرمائید مکانی که برای اجرای این تلاوت ذکر کردند شهر اسوان مصر سال 1964 است اما زمانی که تلاوت های استاد بروز رسانی شده توثیق جدید تلاوت رو یکی از آرشیو داران استاد مسجد امام شافعی مصر ذکر کردند
پاسخ:
سلام علیکم
دو نسخه از این تلاوت زیبا هست که هر دو کیفیت خیلی خوبی دارند:
نسخه اول
نسخه دوم
سلام و عرض ادب خدمت خادم قرآن استاد انجم شعاع گرامی نسخه اصلی تلاوت سوره اعلی غاشیه اخلاص فلق ناس حمد و بقره استاد عبدالباسط کشور کویت 1970 رو مرحمت بفرمائید و همچنین اگر تلاوتی از سوره فتح یا اوایل سوره آل عمران موجوده لطف کنید تشکر
پاسخ:
سلام علیکم
نسخه اصلی اعلی غاشیه و... کویت دهه 70
http://www.mediafire.com/file/e24j4vau611c8mb
از سوره فتح تلاوت زیاد هست. فتح نبأ طارق و... در وبلاگ قرار دادم.
اوایل سوره آل عمران تلاوت مجلسی نیست.
سلام آقای انجم برادر گرامی میخواستم بدونم تلاوت سوره کهف و قصار السور مسجد یلبغا که توی وبلاگ گذاشتیید اصلی ترین نسخه اس؟ اگر نسخه جناب احمد الحرا باشه کامل دارمش فقط اینجا سوالی که پیش میاد اینه که کندی و آهسته بودن تلاوت مربوط به خود نوار صوتی است یا نه؟ یعنی ممکنه نسخه احمد حمرا اصلی نباشه؟
پاسخ:
سلام خدمت شما برادر عزیز
نسخه ای که در وبلاگ قرار دادم ترکیبی از دو نسخه است. یک نسخه که به عنوان اصلی سالها پیش منتشر شده بود و واقعاً هم کیفیت عالی ای داره. اما متأسفانه اکثر نسخه ها در سوره تکویر دچار اشکال فراوان بودند. نسخه احمد الحمرا تنها نسخه ای بود که سوره تکویرش بدون ایراد بود. به همین دلیل این دو نسخه رو با هم ترکیب کردم.
در مورد آهسته بودن سرعت تلاوتها خدمتتون عرض کنم وقتی که چندین نسخه از یک تلاوت منتشر میشه و هرکدوم دارای یک سرعتی هستند به سختی میشه تشخیص داد کدوم درسته. این هم مربوط میشه به نحوه ضبط از روی نوارها و دیسک هایی که در اختیار دارند. البته سرعت تلاوتها رو به راحتی میشه کم و زیاد کرد تا صدا به طور طبیعی شنیده بشه.
نسخه احمد الحمرا بنظر یه کم سرعتش کمتر از سایر نسخه ها بود و در تلاوتی که در وبلاگ گذاشتم این مورد رو اصلاح کردم. در واقع یه نسخه شسته رفته از این تلاوت شاهکار.
۲۶ مهر ۹۶ ، ۲۳:۱۴ امیر محمد
اختیار دارید استاد بنده شما رو اجبار نمیکنم چون میدونم که سر هرکس بنا به حرفه و شغلی که دارد مشغول است هر زمان که فرصت داشتید میتوانید به ایمیل های من جواب بدید بقول عرب ها ما فی مشکل و بقول قرآن کریم سوره بقره آیه 143 خیر الامور اوسطها بهترین کارها میانه آنها است شکرا لکم یا اخی انجم شعاع الله یکرمک فی امان الله
هزاران سلام و درود خدمت آقای انجم شعاع گرامی امید و ارم حالتان خوب باشد و همچنین زندگیتان از برکات آیه به آیه قرآن کریم سرشار از شادی و سلامت باشد نسخه اصلی تلاوت سوره فتح و شمس مسجد امام حسین 1960 از شیخ حنجره طلای مصر استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد رو مرحمت بفرمایید با تشکر
پاسخ:
سلام خدمت شما. بابت تأخیر عذرخواهی میکنم.
این هم نسخه اصلی این تلاوت زیبا:
http://www.mediafire.com/file/vazp63yarifbgai
تلاوت آسمانی و رویایی ...

درباره استاد عبدالباسط میشه به یک بیت اشاره کرد :

صبر  ایوب  بباید  ، پدر  پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
پاسخ:
حقیقتاً همین طوره. از تلاوت های شاهکار استاد عبدالباسط حدود 60 سال میگذره اما به جرأت میشه گفت در تأثیرگذاری و زیبایی تلاوت، کسی به عبدالباسط نزدیک هم نشده.
با وضعی که دنیای جدید داره بعید میدونم حالا حالاها نمونه اش پیدا بشه.
سلام آقای انجم شعاع زندگیتان افزون از شادی و سعادت و نیکبختی درخواست تلاوت دارم از استاد عبدالباسط سوره مؤمنون 1 تا 16کویت نسخه اصلی سوره مؤمنون 1 تا 22 پاکستان مسجد لاهور1966 نسخه اصلی سوره توبه و شمس آفریقای جنوبی 1966 نسخه اصلی سوره کهف آیات ابتدایی مسجد شافعی 1961 با تشکر
پاسخ:
سلام به شما
مؤمنون 1-16 کویت 1970
http://www.mediafire.com/file/s309cpwlswsl611
مؤمنون 1-22 پاکستان 1967
http://www.mediafire.com/file/ttgnh68obw06780/
توبه شمس آفریقای جنوبی
http://www.mediafire.com/file/oo8d1f61f5x18ax
کهف 30-45 مسجد شافعی
http://www.mediafire.com/file/85e86dclkx69koe

هر کسی که نسخه ی اصلی تلاوت واقعه حاقه تکویر شمس رو داره و تا حالا منتشرش نکرده اون دنیا جلوشو میگیرم):
راستی خبری یا وعده ای از صاحبان آرشیو مبنی بر این که کی میخوان نسخه ی اصلی این تلاوت رو منتشر کنند؟
پاسخ:
ان‌شاءالله که این افراد قدر گنجینه ای که دارند رو بدونن و همه رو از شنیدن این تلاوت ها بهره مند کنند.
من هم بی‌صبرانه منتظر نسخه اصلی این تلاوت هستم اما فعلاً که خبری نیست.
با سلام و خسته نباشید خدمت شما نسخه اصلی  تلاوت سوره زمر آیات 53 تا آخر نبا تکویر فجر تا آخر کویت مسجد فهد السالم 1974 
پاسخ:
سلام. نسخه اصلی خدمت شما:
http://www.mediafire.com/file/xh59p17c6cbw95c
خسته نباشید استاد انجم شعاع میتونید تلاوت واقعه حاقه تکویر و شمس مسجد شافعی رو کمی هواگیری کنید که حد اقل خشخش داخل فایل  از بین بره؟ میشه کاری براش کرد که کیفیتش کمی بره بالا یا اکوی زیادش کاهش پیداکه؟
پاسخ:
متأسفانه این تلاوت به این زیبایی هنوز نسخه اصلیش منتشر نشده در حالی که نسخه اصلش موجوده. متأسفانه کار خاصی روی اون نمیشه انجام داد، هر تغییری که داده بشه کیفیت صدا هم پایین میاد.
سلام و درود برشما آقای انجم گرامی درخواست  دو تلاوت دارم از استاد عبدالباسط سوره اعراف آیات 142 تا 157 کویت 1976 و  نسخه اصلی سوره شعرا آیات 1 تا 68 مسجد الاقصی 1964 و اگر از سوره سبأ تلاوتی هست لطف کنید باتشکر
پاسخ:
سلام خدمت شما.
اعراف 142-157 کویت
http://www.mediafire.com/file/d50s93uuwpurk54
شعرا 1-68 مسجدالاقصی 1965
http://www.mediafire.com/file/fazzo1v18b51td7

سوره سبأ از ختم ارباع:
احزاب 65- سبأ 15
http://www.mediafire.com/download/35dfiwva11w8721/
سبأ 10-36
http://www.mediafire.com/download/2thaximcbi5h351/
سبأ 24-آخر
http://www.mediafire.com/download/ob4zeps5cl8nkbu/
سلام آقای انجم شعاع امیدوارم حالتان خوب باشد و از خدمات روز افزون شما در قبال قرآن کریم قدر دانی میکنم اگر تلاوتی از سوره های مرسلات معارج حدید غافر و طلاق از استاد عبدالباسط موجوده مرحمت بفرمائید سپاس گذارم
پاسخ:
سلام. سپاس گزارم از لطفی که دارید.
از سوره غافر تلاوت های مجلسی هم موجوده، اما دو نسخه رادیویی براتون گذاشتم.
غافر 1-20 رادیو مصر دهه 1960
http://www.mediafire.com/file/xwo93z3ym5eff3o
غافر 1-22 رادیو کویت دهه 1970
http://www.mediafire.com/file/ddy2c2h267wt9m5
تلاوت های زیر همگی از ختم ارباع هستند:
قیامت و مرسلات 1-14
http://www.mediafire.com/download/ar02p2t2a454v00/
واقعة 75- حدید 1-20
http://www.mediafire.com/download/7ueogvo8k8pib47/
حدید 16- مجادله 1-6
http://www.mediafire.com/download/i7tt1ftytmf4a15/
حاقة 1- معارج 1-10
http://www.mediafire.com/download/mduz6l4fvjju0lw/
بقیه سوره معارج جزء مفقوداته. سوره طلاق هم در ختم ارباع جزء مفقوداته.
سلام آقای انجم برادر گرامی و خادم قرآن  نسخه اصلی تلاوت سوره انبیاء و قصار السور شهر اسکندریه مصر 1952طه و شمس کویت و فصلت و شمس مسجد سوق الکبیر 1966 و اگر تلاوتی از سوره های  ص بینه زلزال قریش مسد همزه کافرون عصر قاریه تکاثر  جمعه و نازعات هست باوجود اینکه همه ما میدانیم استاد عبدالباسط این سوره ها رو کمتر از بقیه سوره ها خوانده اند اما از یک قاری برجسته چه انتظاری میتوان داشت که تمام روزی و مایحتاج زندگی خود را از قرآن کریم به دست می آورد اگر موجوده این  بنده  حقیر را شاد کنید
پاسخ:
سلام علیکم
طه و شمس کویت 1974
http://www.4shared.com/mp3/EBCqI6XQba/109_____.html
فصلت شمس کویت 1964
http://www.mediafire.com/file/a5kklo4ls68m0wj
انبیاء و قصارالسور مصر 1952
http://www.mediafire.com/file/58c936mn0ifoakd

از سوره هایی که در آخر ذکر کردید تنها تلاوتهای استودیویی و گاهاً موجود در ختم ارباع هست:
ص 21-54 رادیو مصر دهه 1960
http://www.mediafire.com/file/fg0v1hmb1ee2mh2
ص 1-35 رادیو کویت دهه 1970
http://www.mediafire.com/file/zc1cn4vvdofu57v
بینة الی آخر (ختم ارباع)
http://www.mediafire.com/download/aag7daqdc8bz3ct/
نبأ نازعات عبس (ختم ارباع)
http://www.mediafire.com/download/ww5l9u6ryq5ds9p/
جمعه منافقون تغابن (ختم ارباع)
http://www.mediafire.com/download/v0j03ajqhtptd7p/


سلام آقای انجم شعاع عزیز تلاوتی از سوره اسرا از استاد عبدالباسط هست که ایشان از اولین آیه شروع میکنند و وقتی به آیه 13 می رسند در عبارت یوم القیامه کتابا به پایان می رسه که گویا از مفقوداته این تلاوت در سایت عمرو سعید یونس با توثیق پاکستان 1980 ودر سایت یوتیوب پاکستان 1967 معرفی شده اگر کامل این تلاوت حتی اگر در مکتب الشامله هم باشد و یا اگر نسخه اصلی آن منتشر شده باشد این بنده حقیر را شاد کنید اگر موفق نشدید نسخه خام ق و غاشیه آفریقای جنوبی 1966با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم. در مورد تلاوت اول اطلاعی ندارم.
تلاوت دوم که فرمودید یکی از تلاوتهای زیبای استاد عبدالباسط است. نسخه ای که در مکتبة الشاملة هست کیفیت متوسطی داره. اما نسخه ای که براتون میذارم با کیفیت عالی است. نمیدونم چرا آقای عبدالهادی این نسخه رو قرار ندادند.
ق 1-45 و غاشیة - آفریقای جنوبی 1966
سلام آقا مرتضی درود خداوند بر شما سوالی داشتم در حال حاضر چن تا تلاوت از استاد عبدالباسط موجوده که خود استاد رو برای مجالس ختم و عزا و  قرائت قرآن دعوت کرده باشن؟
پاسخ:
سلام علیکم
در مورد این جور تلاوت ها نمیشه بطور دقیق آمار داد. اما خیلی از تلاوت ها که در محافل یا مساجد استاد تلاوت کردن برای همین موارد بوده. بطور مثال سوره یوسف حلب به مناسبت ازدواج در یک محفل صورت گرفته. یا حتی سوره حشر عراق برای مراسم ختم مادر فیصل دوم از قراء مصری دعوت شده بود. بعضی محافل هم برای ختم و یا سالگرد درگذشت سایر قاریان مصری، استاد تلاوت کرده.
تلاوتهایی هم استاد در منزل خود داشتند.
با سلام

تلاوت تازه ای از استاد منتشر نشده؟
پاسخ:
سلام علیکم.
اخیراً تلاوت کوتاهی از سوره انبیاء آیات 104 تا 112 منتشر شده که در جلسه مخصوصی این تلاوت انجام شده:
https://youtu.be/twxUHwiG-3I
یک تلاوت تصویری هم از سوره احزاب و بلد منتشر شده که از تصاویر مشخصه در سالهای گذشته از شبکه قرآن ضبط شده:
https://youtu.be/xx0XKOHUbZU?list=PLgdtOAewPBlRxPZat5XseuHjKM6q3eQDf
و اگر کیفیتی از سوره رعد 1957 که صدای استاد طبیعی تر از همه نسخه ها ی قبلی جلوه کنه مسجد شافعی 1957 سوره هود 112 تا آخر انفطار ضحی انشراح مسجد شافعی 1968 انعام مسجد سیده زینب 1976 و یه یک سوال خدمتتون داشتم تمام تلاوت هایی که استاد در کشور هند اجرا کردند چند تاست که در دسترس باشه؟ تشکر
پاسخ:
بهترین کیفیت سوره رعد همونیه که قرار دادم. این فایل هم آقای احمد الحمرا قرار داده که فایلش هوای زیادی داره اما شاید یه کمی کیفیت صدا بهتر شنیده بشه. در هر حال سلیقه‌ای است:
رعد مسجد شافعی 1957 - نسخه احمد الحمرا

انعام 72-87 مسجد سیده زینب 1978
http://www.mediafire.com/file/p57hc704me8mcu0
هود انفطار ضحی شرح مسجد شافعی اوایل دهه 1970
http://www.mediafire.com/file/s4bp494kpk2hy52

توثیق تلاوت ها معمولاً در بین اهل فن هم متفاوت ذکر میشه. مثلاً یکی از تلاوت های مشهور قمر رحمن تا سالها به هند نسبت داده میشد. اما اخیراً گفته میشه که در پاکستان انجام شده. در مکتبة الشاملة آقای عبدالهادی از کشور هند تلاوتی وجود نداره.
سلام آقای انجم آیا تلاوتی از سوره های جن نوح و انسان از استاد عبدالباسط موجوده که توی سایت مکتب الشامله باشه؟
پاسخ:
سلام. از سوره انسان یک تلاوت استودیویی به روایت ورش از نافع موجوده.
انسان 1-31
http://www.mediafire.com/file/myeoys4hkib695e
سوره های جن و نوح در ختم ارباع موجوده.
نوح و جن
http://www.mediafire.com/download/pi0yd3oygqbgb8m
سلام آقای انجم روح و جسمتان در ازای خدمت به قرآن غرق در شادی سلامتی و پاداش اخروی باشد و امیدوارم بهترین  زندگی دنیا و آخرت برایتان رقم بخورد انشالله از درخواستهای هر چند وقت یکبار این بنده حقیر خسته نشده باشید تلاوت سوره های کهف آیات 107 تا آخر بلد شمس ضحی و انشراح مسجد شافعی 1976 و اگر تلاوت سوره توبه آیات 33 تا 46 1988 مسجد امام حسین با کیفیتی بهتر در دسترس هست رو مرحمت بفرمایید و توبه 111 تا آخر مسجد الاقصی 1964سپاس گذارم 
پاسخ:
سلام. ان‌شاءالله همگی در پناه قرآن و به لطف این تلاوت ها عامل به قرآن باشیم. شما هر موقع درخواستی داشتید بنده در حد امکان در خدمتتون هستم.
هر سه تلاوتی که درخواست کردید نسخه های با کیفیت بسیار خوبی در اختیار هست
کهف 107-110 و قصارالسور مسجد شافعی 1976
http://www.4shared.com/mp3/mAfi4LIGba/089___________1976.html
توبه 33-46 مسجد امام حسین (ع) 1988
http://www.4shared.com/mp3/QQzv_jplba/_19081988________.html
توبه 111-129 مسجدالاقصی 1965
http://www.mediafire.com/file/6eb5xltqbxf1bcl/
سلام آقای انجم شعاع امیدوارم حالتان خوب باشد سه تلاوت از استاد عبدالباسط در کشور کویت میخواستم نسخه های خام تلاوت اول سوره های رحمن طارق اعلی تلاوت دوم سوره های لیل ضحی شرح تین عادیات کویت مسجد ثانوی الشیوخ ماه رمضان 1964 و سوره حج 1 تا 29 کویت مسجد ثانوی الشیوخ خسته نباشید تشکر
پاسخ:
سلام. ممنونم از شما.
تلاوت اول و دوم درخواستی به صورت یک فایل ترکیب شده است؛ که البته به نظر من سوره عادیات مربوط به تلاوت اول بوده یعنی (رحمن طارق اعلی عادیات) و تلاوت دوم (لیل ضحی شرح تین) بوده.
https://archive.org/download/1311967/2-55-11967-.mp3

نسخه اصلی حج 1-29 کویت 1974
http://www.mediafire.com/file/tf74db87moz8i05
این مجلس متفاوته
سلام استاد نه تلاوت واقعه حاقه تکویر و شمس رو دارم این تلاوت که خدمت شما عرض کردم راستش مکان تلاوت به طور دقیق معلوم نیست اگر این تلاوت رو شنیده باشید استاد بعد از سوره حاقه وقتی به سوره تکویر می رسه گویا کودکی هم در این مجلس نشسته با اشتیاق فراوان فریاد میزنه صوا علی النبی حاقه تکویر قدر توی کانال استاد در تلگرام هست فقط نوشته جرجیا سوهاج اگر موفق نشدید منصرف شید مشکلی نیست ما به شما سخت نمی گیریم
پاسخ:
سلام. متأسفانه این تلاوتی که شما میگید رو نشنیدم و جایی پیداش نکردم. اگر دوستان دیگه میتونن کمک کنند خوشحال میشم
سلام یه تلاوت دیگه هم میخواستم سوره حاقه تکویر و قدر به توقیق سوهاج مصر اول تلاوت مفقوده نسخه اصلش تشکر
پاسخ:
فکر کنم چنین تلاوتی که شما ذکر کردید وجود نداشته باشه، چون استاد این سه سوره رو پشت سر هم نخونده. شاید تلاوت واقعة-حاقة-تکویر-شمس-ضحی-شرح مد نظرتون باشه که ابتدای تلاوت مفقوده و از سوره حاقة شروع میشه
سلام استاد انجم شعاع عزیز بازم یه زحمت دیگه برات دارم در جریان هستی که یه تلاوت از استاد عبدالباسط هست که استاد توی مسجد امام البوصیری مصر توی شهر اسکندریه می خونه من از عمرو سعید یونس گرفتمش الرحمن الحاقه و التکویر که به نظرم دستکاری شده استاد از والارض وضعها الانام شروع میکنه همون تلاوتی که مستمعین  از شدت زیبایی تلاوت خندشون میگیره اگه سایت المکتب الشامله نسخه جدیدی ازش گذاشته که کامل باشه بهم بده خداوند نگهدارت کل عام و انتم بخیر
پاسخ:
سلام. ابتدای این تلاوت جزء مفقوداته و از همون آیه شروع میشه. مکان اجرای این تلاوت در میدان خلیفه قاهره اوایل دهه 70 میلادی است:
http://www.mediafire.com/file/6wfgvu6nwd929sq
سلام آقا مرتضی عزیزم سلامتی روز افزونی داشته باشی در پناه خدا و کتاب های آسمانی اش دوتا تلاوت از استاد عبدالباسط میخواستم توی استودیو مصر یکی سوره نجم آیات 1 تا 31 و سوره صافات آیات 83 تا 138 نسخه ای که من دارم تا آیه 138 تموم میشه ولی به گمونم ناقصه چون تصدیق نداره اگه کاملش هست بهم بده تشکر  
پاسخ:
سلام. ان شاءالله شما هم سلامت و پاینده باشی.
سوره نجم آیات 1-30 کیفیت بهتر از این پیدا نکردم:
http://www.mediafire.com/file/uqmwb99t58qtsln
سوره صافات 83-148 از سری تلاوت های ختم ارباع:
http://www.mediafire.com/download/7zrpe7xmcl5khg3/
سلام آقا مرتضی خداوند سایه شمارا از سر ما کم نکند بهترین نسخه از تلاوت سوره آل عمران آیات 33 تا 43 و سوره مریم آیات 1 تا 26 آفریقای جنوبی1966 استاد عبدالباسط رو بهم بده تشکر
پاسخ:
سلام، ممنون. بفرمایید:
آل عمران 33-43
http://www.mediafire.com/file/uug8jmk6f1zibij
مریم 1-26
http://www.mediafire.com/file/st7e4je7758ms2j
سلام آقامرتضی گل گلاب خسته نباشی برادر عزیزم تلاوت سوره زمر آیات 67 تا آخر و تکویر عراق 1954 رو با نسخه اصلی بهم بده  توی سایت عمرو سعید یونس با این توثیق نوشته
پاسخ:
سلام. ممنونم.
این تلاوت در سال 1957 در مسجدالاقصی انجام شده. هر دوتا نسخه زیر کیفیت خوبی دارند:
http://www.mediafire.com/file/5c5wqc0veeeyhv6
http://www.mediafire.com/file/n3ogdj89fcdji9b
سلام آقا مرتضی خسته نباشی میشه یه نسخه با کیفیت از این تلاوت بهم بدی     توبه 128 - 129، نبأ 31- آخر، انفطار، ضحى، انشراح ـ قاهره، مسجد امام حسین (ع)، میلاد حضرت رسول (ص)، 3-3-1977 عبدالباسط محمد عبدالصمد از وبلاگ صوت السماء گرفتمش کیفیتش خیلی پایینه
پاسخ:
سلام. بفرمایید کیفیت خوبی داره این نسخه:
http://www.mediafire.com/file/gphflygikag693a

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی