شاهکارهای تلاوت استاد عبدالباسط

﴿إِنَّ هَـٰذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا﴾
در این وبلاگ صرفاً شاهکارهای تلاوت استاد عبدالباسط معرفی شده و با بهترین کیفیت در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود.

طبقه بندی موضوعی

مریم و بلد - مصر مسجد شافعی دهه 1960

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۲، ۰۹:۴۴ ق.ظ

استاد عبدالباسط از سوره مریم تلاوت‌های متعدد و زیبایی دارند که شاید مشهورترین آنها در ایران همان تلاوت معروف «مریم و تکویر مسجد اموی 1957» است. اما این تلاوت هم در دوران جوانی استاد با قدری تفاوت در الحان اجرا شده است که شور و حال خاصی داره. قدرت صدا و تحریرهای فوق‌العاده در این تلاوت کاملاً مشهود هست.

سال‌ها بود که نسخه‌های متعدد این تلاوت همگی در انتهای سوره بلد و همچنین در یکی از فرازهای سوره مریم ناقص بودند. اما خوشبختانه رمضان امسال (1444 قمری) نسخه جدیدی منتشر شد که این ایرادات رو نداره، هرچند که از لحاظ کیفیت از نسخه آقای عبدالهادی (آرشیودار معروف) کمی پایین‌تر و با اکوی بیشتر هست و فاصله بین مقاطع و صدای حضار کاهش داده شده است.

نسخۀ پیشِ‌رو فاقد تمامی ایرادات قبلی است. از نسخۀ آقای عبدالهادی که کیفیت بالاتری داره و بین مقاطع به صورت کامل هست استفاده شده و ایرادات آن توسط نسخۀ جدید برطرف شده است.

دانلود مریم و بلد - مصر مسجد شافعی دهه 1960

 

اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی