شاهکارهای تلاوت استاد عبدالباسط

﴿إِنَّ هَـٰذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا﴾
در این وبلاگ صرفاً شاهکارهای تلاوت استاد عبدالباسط معرفی شده و با بهترین کیفیت در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود.

طبقه بندی موضوعی

کهف و بلد - سوریه مسجد لالا مصطفی پاشا 1962

يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۱ ق.ظ

برای انتخاب این تلاوت مردّد بودم. چون شاید نشه این تلاوت از سوره‌ی کهف استاد رو با شاهکار کهف و قصارالسور ایشان مقایسه کرد اما اجرای سوره‌ی بلد در این تلاوت به نظر من شاهکار تکرارنشدنی و زیباترین تلاوت استاد عبدالباسط از سوره‌ی بلد است. به همین دلیل در این پست فقط سوره‌ی بلد از این تلاوت رو می‌گذارم.

نسخه‌ی قدیمی از این تلاوت کیفیت خوبی داشت. اما اخیراً آقای هشام عبدالقادر نسخه‌ی باکیفیت‌تری از این تلاوت منتشر کردند که ایراد آن تغییر سرعت فایل تلاوت بود که با اصلاح این مورد، اون رو برای شما عزیزان قرار میدم.

دانلود بلد - سوریه مسجد لالا مصطفی پاشا 1962

 

اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد

نظرات  (۳)

۱۵ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۵۲ مهدی از بابل

 با سلام و درود.

در این بیست سال اخیر عمرم، شاید بیش از پانصد ساعت به تلاوت های عبدالباسط پرداخته ام که برای یه دانش آموخته مهندسی مکانیک مقدار قابل توجهیه!  همین سوره بلد، سوره مریم ع، سوره حمد و تکویر و.... همیشه قسمتی از حافظه گوشیم به صوت او اختصاص داشت. پیش از گوشی هم تلاوتهایی ازش رو از تلویزیون یا رادیو ضبط کرده بودم. به ۵ ۶ تا از تلاوت هاش وابسته ام. " خیلی" دنبال تلاوتهای معروفش نبودم تا شاید هر چند وقت با یه تلاوت ناب جدید غافلگیر بشم ولی حالا در ۴۱ سالگی فکر می کنم دیگه همه تلاوت های فوق العاده او رو گوش داده ام.  

دیشب با خودم می گفتم اگر ۱۰ ۱۵ سال دیرتر ضبط صوت به مصر و سوریه رسیده بود ما احتمالا از شاهکارهای او چیزی در دست نداشتیم!  چون بیشترشون در محدوده زمانی  پیش از ۱۹۶۳ در این دو کشور هستن. 

البته در سیزده قرن عمر اسلام،  معلوم نیست چه حنجره های طلایی در تلاوت قرآن آمده اند و رفته اند ولی چه خوب که در ابتدای ظهور ضبط صوت این امکان فراهم شد تا از یکی از بهترین نمونه های قاریان قرآن بهره ببریم. 

ممنون از شما 

امیدوارم در دوران مهجوریت قرآن ما گوش دهنده و هم عمل کننده به قرآن عزیز باشیم. 

لطفاتلاوت کهف وبلد را بصورت کامل قرار دهید ،این تلاوت یکی از زیباترین تلاوتهای استاد می‌باشد که اوج حالت روحانی و معانی آیات را در آن می توان دید.

 

پاسخ:
سلام. به امید خدا قرار داده میشه. همچنین سعی میشه تلاوت های دیگری هم به وبلاگ اضافه بشه.
من این تلاوت رو خیلی دوست دارم و بیش از صد بار  در این هیجده سال گوش دادم . خدا خیرتون بده
پاسخ:
قطعا همینطوره
خیلی از ما شاید صدها بار بعضی از تلاوتها رو گوش میدیم و باز هم برامون تازه است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی